Haberler

Bu sayfadan Öğretmen Akademisi Vakfı hakkında en güncel haberleri takip edebilirsiniz.

Portfolyo (Öğrenci Ürün Dosyaları) Nedir? Türleri Nelerdir? Öğrenci Portfolyolarından Neler Öğrenebiliriz? Okullarda Portfolyo Uygulamalarını Nasıl Yürütebiliriz? Portfolyo Hazırlama Sürecinde; Öğretmen, Öğrenci ve Velilerin Rolleri Nelerdir? Gelecekte Portfolyo Uygulamaları: Elektronik Portfolyolar

Hayata Renk Ver Derneği’nin başkanı olan Melek OKUR İLERİ bu seminerde uzun süreli hastalıklarla mücadele eden çocukların yaşadıkları Fizyolojik ve psiko-sosyal sıkıntılarından ve derneklerinin çözüm odaklı projelerinden bahsedeceklerdir.

Özürlü Öğrenci ve Öğretmeni Bu konuşmada Kısaca fiziksel özürlülük nedenleri ve çeşitleri hakkında ön bilgi, Karma öğrenimin önemi, koşulları Özürlü öğrencisi olan Öğretmene düşen görevler Aileye ve topluma düşen görevler Sık rastlanan sorunlar ve pratik çözümler ele alınacaktır.

Etrafımızdaki olayların ne kadar farkındayız sorusunun biraz üzerinden (boyut kavramından) yola çıkıp kendimize odaklanacağımız bir süreç hakkında konuşacağız. Algılarımızın bu süreçteki etkisi ise bizim bu sohbetimizde en büyük dayanağımız olacak.

23-29 Ağustos 2012 tarihleri arasında, Özyeğin Üniversitesi'nde gerçekleştireceğimiz 4. Temel Eğitici Eğitimi'mizde yeni Kısmi Zamanlı Eğitmen adaylarımızla tanışacak olmanın heyecanını yaşıyoruz.

Bu e- Seminerin temel amacı, Türk eğitim dizgesinde son yıllarda yer bulan ve hem örgün hem de örgün olmayan eğitim sürecinde yaygınlaşmasını sürdüren eğitimde yaratıcı drama kavramının tanımını yapmak ve yaratıcı dramaya ilişkin bazı temel kavramları açımlamaktır.

Uzun yıllar, Türkiye’de dahil olmak üzere birçok ülke öğrenci başarısı kavramını, okul programlarında öngörülen hedef/davranışlara ulaşma düzeyi olarak tanımlamıştır. Günümüzde öğrenci başarısı, derslerde kazanılan temel bilgi ve becerilerin gerçek yaşam durumlarında kullanma gücü olarak tanımlanmaktadır. Öğrencilerin gerçek yaşamda karşılaşılan doğal ve toplumsal olayları anlamaları, sorunları çözmeleri, eleştirel bir gözle bakmaları, yaratıcı çözümler üretmeleri üst düzey zihinsel becerilere sahip olmalarıyla olanaklıdır. Okul programları, öğrencilerin üst düzey zihinsel becerileri ne derece kazandıklarını ve gerçekçi durumlarda ne derece kullanabildiklerini “performansa dayalı durum belirleme olarak adlandırılan yaklaşımlarla izlemeli ve uygun önlemleri alabilmelidir. Seminerde bu konuların ayrıntıları ele alınacaktır..

04 Nisan Çarşamba saat 16.00-17.00 arasında sunulacak olan “Etkinliğe Dayalı Öğretim” konulu e-seminerimizde aramızda görmekten mutluluk duyacağız

Bu e-Seminerin temel amacı, öğretmenlik mesleğinin insani yönlerini psikolojik açıdan paylaşmaktır. Öğrenci-öğretmen ilişkileri ile bu ilişkiler esnasında tecelli eden davranış örüntüleri ne dayalı olarak temayüz eğitim ve okul algısı çağcıl gelişmeler ışığında irdelenecektir. Bu bağlamda öğrenci ve öğretmenleri yaptıkları işlerden keyif almaları için bazı pratik öneriler sohbet havası içinde tartışılmaya çalışılacaktır.

28 Mart Çarşamba saat 16.00-17.00 arasında sunulacak olan “Zihin Haritalama Tekniği” konulu e-seminerimizde aramızda görmekten mutluluk duyacağız.

Fatih Projesi'ni fırsata dönüştürmek için öğrenme yoldaşlığı "Teknoloji oksijen gibi olmalıdır: Her an her yerde gerekli ve görünmez." Chris Lehman Son yıllarda dünyanın başka ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de teknolojinin eğitimi nasıl değiştirdiği ve/veya dönüştüreceği konuşuluyor. Türkiye olarak biz de Fatih Projesi ile birlikte ülke çapında büyük bir iddia ve dönüşüm için yola çıktık.

E-öğrenme altyapısında Enocta Akademik Eğitim Platformu’nun kullanıldığı “Öğretmenin Sınırı Yok” projesinin 2011 sonu itibariyle açıklanan verileri, yüzleri güldürüyor.

Genç nesillerin yaşamlarını zenginleştiren öğretmenlerimize yönelik gelişim fırsatları sunan Öğretmen Akademisi Vakfı üçüncü yılında gerçekleştirdiği eğitim etkinliklerini ve diğer tüm vakıf faaliyetlerini Türkiye ile paylaşıyor.