ÖRAV VE IBM’İN DÜZENLEDİĞİ “TASARLA, PAYLAŞ, KAZANDIR” YARIŞMASININ KAZANANLARI AÇIKLANDI

12.12.2018 tarihinde yayınlanmıştır.

Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) ve IBM işbirliğiyle düzenlenen “Tasarla, Paylaş, Kazandır” yarışmasının kazananları belli oldu. Öğretmenlerin yaratıcılıklarını ve birikimlerini ortaya koyduğu “Tasarla, Paylaş, Kazandır” kapsamında öğretmenler, https://www.teacherstryscience.org/tr sayfasındaki içeriklerden faydalanarak, müfredata ve sınıflarının seviyesine uygun yeni bir e-içerik oluşturdu. Resmi okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin katılımına açık olan yarışmaya ülke genelinde toplam 82 öğretmen başvurdu.

 

E-içeriklerin ÖRAV eğitimcileri ve IBM yetkilileri tarafından değerlendirildiği yarışmada, ilk 5’e girerek okulu adına 6 bin TL para ödülünün sahibi olan öğretmenler, bu ödülü okullarının bilim derslerine katkı sağlayacak materyaller almak üzere kullanacak.

 

“Tasarla, Paylaş, Kazandır” yarışmasında ödül kazanan öğretmenler, okulları ve projeleri ise alfabetik sırayla şu şekilde belirlendi:

 

Ahmet Faruk ÖZYILMAZ – Bitler Her Yerde - Denizli / Merkezefendi Esentepe Ortaokulu

Dilek SEMİZ AKIN - Manyetik Alan: Homopolar Motor Yapalım - Kocaeli / Darıca - Deniz Yıldızları Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi   

Havva GEYLAN - Atıktan STEM’e Ankara / Keçiören Hacı Sabancı Ortaokulu

Kemal AKBAYRAK – Elektrikle Gelen Mesaj - Rize / Engindere Fatma-Nuri Erkan Bilim ve Sanat Merkezi

Mehmet SARI – Cisimlerin Renkli Görünmesinin Sebepleri - İstanbul / Çatalca Arif Nihat Asya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi  

 

Kazanan öğretmenler, ödüllerini 19 Aralık 2018 Çarşamba günü IBM Genel Müdürlüğü'nde düzenlenecek törende ÖRAV Genel Müdürü Füsun Çürüksu ve IBM Türk Ülke Pazarlama Lideri Seda Gürkaynak’ın elinden alacak.

 

Yarışmada öğretmenlerin e-içerik geliştirme becerilerinin artırılması, öğrencilerin odakta olduğu çalışmalarla 21. yüzyıl becerilerinden biri olan işbirliği ve grup çalışması bilincinin de desteklenmesi amaçlandı. Aynı zamanda girişimci öğretmenlere yeni fırsatlar yaratılması, teknolojiyi verimli kullanan ve yeni içerikler üretmeye istekli öğretmenler için platform oluşturulması hedeflendi.